Tick tack

Klockan går långsamt.
Tvätta.
Diska.
Dammsuga.
Datorn.
TV:n.

Det börjar bli bra segt att gå hemma och vänta. Det är flera veckor kvar att vänta om jag har otur.

Mitt på dagen var jag ute på en lagom promenad i solen. Det kom lite snö igår kväll och inatt. Jag gick ungefär en halvtimme. Det är ungefär det jag orkar innan det gör ont i magen så det är svårt att gå normalt. Det var väldigt skönt ute, skön luft och så.
Eftersom att jag haft förvärkar så har det känns motiverande att ta en promenad även om den inte är lång. Ge bebisen en chans att sjunka längre ner i mitt bäcken.
Han har sjunkit längre ner, det känns. Ibland är det någon nerv eller något som kommer i kläm och strålar ut i högra ljumsken och ner i låret.
Alla nya kroppsliga saker som sker tycker jag är spännande. Allting leder ju framåt och snart är jag inte ensam hemma om dagarna längre.

Stackars Samuel. Han har jättemycket att göra på jobbet och finner ingen ro att äta lunch om dagarna och sen när han kommer hem så blir jag så glad och är pratig och vill höra om hans dag på jobbet och han är skit trött och vill få lugn och ro haha =)
Han sa igår kväll att det går mycket bättre att äta middag på kvällen för då kan han slappna av. Jag fick lite ont i mitt flickvänshjärta då.
Jag har maten klar åt honom när han kommer och jag vet att det gör honom glad.
Igår var han faktiskt vaken hela kvällen i soffan, men jag misstänker att han ikväll kommer sova i soffan mellan 20 och 22 innan jag väcker honom och säger att vi kan lägga oss i sängen istället. Gulle!

Imorse så hade jag så sjukt ont i magen. Magknip eller tarmarna eller vad tusan det var. Det stack som knivar i magen på mig. Men det gick över när jag efter någon timme gick upp och tog två Alvedon. Tur det för jag höll på att bli tokig!

Imorgon har jag fått äran att följa med Mira och titta på brudklänningar. Jag får enligt Mira ta det lugnt på en stol och äta skumtomtar medan hon tittar och provar ;) Hulda följer också med. Det blir skoj. Jag ska försöka att inte grina bara haha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0