Var det sista besöket?



Det här är lillens kurva. Den tjocka linjen är det som anses vara normalt och den linjen med prickar är bebisens och som ni ser så har han legat strax ovanför det normala hela tiden med en avstickare uppåt under en riktig tillväxtperiod. Sista mätningen gjordes idag, det är den längst till höger och där la han sig strax under linjen.

Magmåttet, sf måttet, mätte 35 cm idag precis som sist. Hjärtljuden var fina och hade lugnat sig lite och låg på 135. Han är lugn där inne dels för att det är så trångt och sen för att han gör sig redo för att komma ut.
Barnmorskan kände hur han låg och han har tryckt sig så fint neråt, han är redo.
Jag fick en ny tid nästa Onsdag men barnmorskan tror inte att jag kommer på den tiden. Vad läskigt! Men vi får se, det är ju som sagt bebisen som bestämmer men vi får hoppas att hon har rätt.

Jag berättade lite om att jag inte tycker det känns bra att gå över tiden, då bebisarna ofta blir så stora då och att jag tycker det verkar läskigt att bli igångsatt på medicinsk väg istället för att förlossningen startar naturligt. Förhoppningsvis så slipper jag det.
Barnmorskan sa att hon såg att jag är svullen, det syns under ögonen på mig också tydligen.
Guuuud vad SNYGG jag känner mig nu haha ;)

Igår när jag fick galna förvärkar så kände jag för första gången nervositet inför förlossningen. Jag tänkte på vad jag har gett mig in på egentligen haha, men sen när det började att göra ont i händerna och fötterna då tänkte jag bara nej nu får han fanimej ta och komma ut så att jag slipper det här haha. Snacka om dubbla känslor.

När jag satt och väntade på min tur hos barnmorskan var det en liten bebis som var ledsen i ett rum och då blev jag helt varm inombords när jag tänkte på att snart har jag min bebis hos mig som också kommer att vara ledsen ibland och göra små ljud.

Jag har städat, dammat lite, dammsugit, grejat i badrummet, diskat och torkat golv. Allt i underkläder eftersom jag blir så sjukt varm. Det är inte normalt att svettas när man är ute i -8 grader men det gjorde jag idag.
Nu har jag stödstrumpor på mig och är så varm om fötterna så jag vet inte vart jag ska ta vägen haha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0